Kabouters

Kabouters (8-11 jaar)

Een kabouter is een meisje tussen 8 en 11 jaar, zit meestal in 3e, 4e of 5e leerjaar, groeit een millimeter per week, krijgt er op een jaar drie tanden bij, wordt elke week 5 gram zwaarder, heeft een niet te stuiten drang naar beweging, heeft vriendjes centraal staan, leert door te herhalen, kan gevoelens bespreken.

Een kabouter houdt van kampen bouwen, zich verkleden, geheimtaal, kattekwaad, ontrafelen van mysteries, valsspelen, vrij spel, …

De kabouterleiding vind je hier terug!

Berichten:

Activiteit 16/03

Liefste kaboutertjes,

Deze zaterdag 16/3 staat er weer een supertoffe activiteit op de planning! De activiteit zal gewoon doorgaan van 14u-17u aan de scoutslokalen.

We hopen jullie allemaal weer terug te kunnen zien en er samen en plezante namiddag van te maken! Indien je er jammer genoeg niet bij kan zijn mag je altijd even een seintje geven!

Stevige linker,

De kabouterleiding!

Activiteit 02/03

Beste kawelpen,

Wij willen jullie er graag aan herinneren dat deze zaterdag 2 maart de activiteit doorgaat van 14u-17u aan de Maten in Diepenbeek met volgend adres: Havenlaan 112, 3590 Diepenbeek. Gelieve jullie kawelp dus niet aan de scouts af te zetten/op te halen. Graag een seintje indien je zoon/dochter helaas niet aanwezig kan zijn :(

Tot zaterdag!

Stevige linker,

De kawelpenleiding

Activiteit 28/10 + kawelpenweekend

Beste kawelpen

Zaterdag 28/10 staat er een spannende activiteit op de planning in het thema van halloween!!! Deze activiteit zal daarom in de avond plaatsvinden van 17u-19u aan de lokalen. Zoals jullie al zagen, zal het een activiteit zijn van de kabouters en welpen samen als voorbereiding op het kawelpenweekend. Vergeet zeker je halloweenoutfit niet (zelfgemaakte creaties worden sterk aangemoedigd)! Graag een seintje indien je kawelp niet aanwezig kan zijn.

Het weekend van 10-12 november zal het kawelpenweekend doorgaan waarbij we ons zullen onderdompelen in de onderwaterwereld. In bijlage vindt u de uitnodiging. Indien er nog verdere vragen zijn omtrent het weekend, aarzel dan niet om ons zaterdag aan te spreken of om ons een mailtje te sturen!

Schrijf je kawelp in door volgende link in te vullen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdn_LPQMIxUKe9M0el8wL5Bmuzj_d2g-Jipqy-npnEOdL9Q4Q/viewform

Hopelijk tot zaterdag!

Stevige linker

De kawelpenleiding

Activiteit 14/10

Liefste Kabouters en ouders

Aanstaande zaterdag 14 oktober is er opnieuw een supertoffe activiteit voor jullie ingepland. De activiteit zal zoals gewoonlijk doorgaan aan de scoutslokalen van 15u tot 18u.

Gelieve even iets te laten weten indien je er jammer genoeg niet bij zal kunnen zijn. De leiding kijkt er alvast weer naar uit om jullie voltallig terug te kunnen zien!

Stevige Linker

De Kabouterleiding