Financieel

Het algemeen rekeningnummer (voor lidgeld, kamp, … ) is BE53 7351 1415 6153 op naam van Scouting Godsheide. Vermeld bij overschrijvingen van lidgeld, weekendgeld of kampgeld steeds de naam en de tak!

Andere rekeningnummers van Scouting Godsheide zijn de die van de giverrekening (BE28 7350 0510 5420) en de jinrekening (BE25 7350 3371 6982). Deze worden vooral gebruikt voor geldacties en dus voor bestellingen of sponsoring. Gebruik voor lidgeld, weekendgeld en kampgeld steeds het algemeen rekeningnummer, tenzij de leiding expliciet anders vermeldt!

Lidgeld

Het lidgeld dit jaar (2021 – 2022) bedraagt €50 per lid. Het grootste deel hiervan storten we rechtstreeks door naar Scouts en Gidsen Vlaanderen, wat overblijft gebruiken we om onze jaarwerking te financieren.

Tegemoetkoming mutualiteit

Enkele mutualiteiten komen tussen in de kost van scouting. Zo komen zowel de CM als de Voorzorg gedeeltelijk tussen in het lidgeld. Andere komen tussen in het kampgeld. Ingevulde formulieren van de CM, voorzorg en Partena zijn hier te vinden. Voor andere formulieren van andere mutualiteiten die een stempel of handtekening van de groepsleiding nodig hebben mag je gerust aan de mouw trekken voor of na de activiteiten, dan vullen we die ook in.

Fiscale attesten

Alle Hasseltse ‘erkende’ jeugdverenigingen helpen actief mee om alles heel betaalbaar te maken. Ook Scouting Godsheide. Dat doen we via een fiscaal attest voor de ouders. De groepsleiding houdt bij wie in 2021 mee op weekend en kamp is geweest en hoeveel geld je hebt betaald. Dat doen we voor alle kinderen tot de dag dat ze 12 jaar worden. Vervolgens voegt de jeugddienst van stad Hasselt alle data bijeen om zo een attest per kind te bekomen. Met dit attest kan je tot 11,24 euro per dag aftrekken van je belastingen! (lidgeld komt niet in aanmerking). In vele gevallen wordt het kamp & weekend bijna gratis. Dus dit is een ongelooflijke surplus! We bezorgden alle kinderen tot 12 jaar die mee op weekend en/of kamp zijn geweest in 2021 automatisch een fiscaal attest bij de inschrijvingen voor het nieuwe werkjaar. Hou dit attest zorgvuldig bij en vergeet niet om het aan te duiden op uw volgende belastingaangifte!

Nu de belastingsaangifte eraan komt willen we er nog even aan herinneren dat iedereen die in het kalenderjaar 2021 meekwam op kamp of weekend én toen nog geen 12 jaar was, een fiscaal attest gekregen heeft. Hiermee kan per dag kamp of weekend een bedrag van afgetrokken van belastingsaangifte in 2022 over 2021. We hebben de fiscale attesten uitgedeeld bij de inschrijvingen eind september/begin oktober. Wie er toen geen ontvangen heeft of dit intussen al iets te ver weg heeft gelegd kan even mailen, dan sturen we dit digitaal door. Voor het kamp en weekend in 2021 ontvangt u bij de inschrijvingen in september 2021 een attest voor de belastingsaangifte in 2022.

Doecheques

We werken ook mee aan de doecheques van de stad Hasselt.

Problemen met de kost van scouting

Als er problemen zijn met de kost van scouting (lidgeld, uniform, kamp, weekends, kampeermateriaal, …) spreek ons (iemand van de groepsleiding) dan gerust aan. We gaan hier vertrouwelijk mee om en proberen samen een oplossing te zoeken. Scouting is voor iedereen, geld mag nooit een reden om niet aan scouting te doen!